سردفترها و كارمندان سردفتر اسناد رسمي - نوعي از وكالت حقوقي - مدرك كارشناسي حقوق (diplôme de notariat de 1er cycle) را از يك دانشكده حقوق سردفتري معتبر (école de notariat) دريافت مي كنند. كارمندان مديريت (منشي اصلي) بايد مدرك كارمندي فارغ التحصيل ويژه (diplôme de premier clerc) را دريافت كنند.
پس از آن، فارغ التحصيلان حقوق بايد يك مدرك كارشناسي ارشد 1 ساله در رشته حقوق (MCL) (كارشناسي ارشد 1 در مقطع كارشناسي ارشد) كسب كنند و يا در دانشكده حقوق دانشگاه ادامه دهند يا در مؤسسه اسناد رسمي (centre de formation professionnelle notariale) ثبت نام كنند تا مدرك تحصيلات تكميلي دوم را دريافت كنند. قانون اسناد رسمي كه تخصص هايي براي آنها وجود دارد، از جمله: تضاد قوانين، قانون مالياتي پيشرفته، سرزمين هاي خارج از كشور، قوانين اتحاديه اروپا، مشاغل در حال مشكل، قانون شركت، مالكيت معنوي، اجاره مزرعه و تجارت كشاورزي، برنامه ريزي شهري و قانون محيط زيست، و برنامه ريزي املاك.
2 گزينه براي تحصيلات تكميلي وجود دارد: يك مسير دانشگاهي (voie universitaire) و يك مسير حرفه اي (voie professionnelle).
مسير دانشگاه: 1 سال دوره دانشگاهي براي كارشناسي ارشد در حقوق سردفتري (كارشناسي ارشد 2 سردفتر اسناد رسمي)، به دنبال آن يك دوره 2 ساله كارآموزي در دفتر (مرحله ثبت اسناد رسمي)، تكميل شده با 4 دوره عملي ترم طولاني و محدود به يك پايان نامه كارشناسي ارشد در پايان فارغ التحصيل ديپلم فوق العاده در اسناد رسمي دريافت مي كند.
مسير حرفه اي: با يك آزمون ورودي رقابتي در مطالعات حقوقي كاربردي شروع مي شود و با 1 سال دوره آموزشي موسسه براي ديپلم كارشناسي ارشد در دفتر اسناد رسمي (diplôme d'aptitude aux fonctions de notaire) دنبال مي شود. دانش آموزان همچنين بايد يك دوره كارآموزي 2 ساله همراه با 6 سمينار تمريني يك هفته اي را تكميل كنند.
قبلاً، يك گزينه بدون مدرك شامل يك دوره كارآموزي طولاني مدت وجود داشت. علاوه بر اين، سردفتران با حداقل 9 سال سابقه كار در دفترخانه، كه 6 نفر از آنها به عنوان منشي متوسطه گذرانده شده اند، همچنين قضات و وكلا/وكلا با 6 سال سابقه مي توانند با قبولي در آزمون حرفه اي سردفتر شوند. . دفاتر اسناد رسمي نيز ملزم به شركت در دوره ها و سمينارهاي آموزش مداوم هستند.
پنجشنبه ۲۵ آذر ۰۰ ۱۱:۴۴ ۱۴ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است