محاکمه، حکم (قانون) و حل و فصل (دعوی قضایی)

آشنايي بيشتر با مشاور و وكيل

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

محاکمه، حکم (قانون) و حل و فصل (دعوی قضایی)

۹ بازديد
مشاوره حقوقی


معمولاً دعواها به توافق ختم می‌شوند، با یک تحلیل تجربی نشان می‌دهد که کمتر از 2 درصد پرونده‌ها با محاکمه خاتمه می‌یابند. گاهی گفته می شود که 95 درصد موارد به تسویه حساب ختم می شود. تعداد کمی از حوزه‌های قضایی تسویه حساب را گزارش می‌کنند، اما تحلیل تجربی نشان می‌دهد که نرخ تسویه حساب بر اساس نوع دعوی متفاوت است، به گونه‌ای که جرایم جرم حدود 90 درصد موارد و پرونده‌های مدنی کلی در 50 درصد موارد حل و فصل می‌شوند. سایر موارد به دلیل عدم قضاوت، عدم وجود ادعای معتبر و دلایل دیگر پایان می یابد.

در محاکمه، هر فرد شاهدان را ارائه می کند و مدارک جمع آوری شده ثبت می شود. پس از این اتفاق، قاضی یا هیئت منصفه تصمیم خود را صادر می کنند. به طور کلی، شاکی در طرح ادعاهای خود بار اثبات را بر عهده دارد، اما ممکن است متهم در موارد دیگر، مانند دفاعیات مثبت، بار اثبات را داشته باشد. وکلای دادگستری مسئول ابداع یک استراتژی محاکمه هستند که تضمین می‌کند عناصر ضروری پرونده خود را برآورده می‌کنند یا (زمانی که طرف مقابل بار اثبات را دارد) اطمینان حاصل کند که رقیب نمی‌تواند بار خود را انجام دهد.

درخواست‌های متعددی وجود دارد که هر یک از طرفین می‌توانند در سراسر دعوی برای خاتمه "پیش از موعد" - قبل از ارائه به قاضی یا هیئت منصفه برای بررسی نهایی - ارائه کنند. این درخواست‌ها سعی می‌کند از طریق استدلال حقوقی و گاه شواهد همراه، قاضی را متقاعد کند که هیچ راه معقولی برای برنده شدن طرف مقابل وجود ندارد و بنابراین ادامه دادرسی منطقی نیست. برای مثال، درخواست‌های قضاوت اجمالی معمولاً می‌تواند قبل، بعد یا در حین ارائه واقعی پرونده مطرح شود. همچنین می‌توان پس از پایان محاکمه برای لغو رأی هیئت منصفه برخلاف قانون یا بر خلاف وزن شواهد، یا متقاعد کردن قاضی برای تغییر تصمیم یا اعطای محاکمه جدید، درخواست داد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.