قاضی حرفه ای کنار هیئت منصفه

آشنايي بيشتر با مشاور و وكيل

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

قاضی حرفه ای کنار هیئت منصفه

۱۰ بازديد
مشاوره حقوقی

فرانسه
در Cour d'assises

سه قاضی حرفه ای در کنار شش هیئت منصفه در دادرسی های بدوی یا نه نفر در دادرسی تجدیدنظر حضور دارند. قبل از سال 2012، 9 یا 12 هیئت منصفه وجود داشت، اما این به کاهش هزینه ها کاهش یافت. برای محکومیت متهم به اکثریت دو سوم آراء نیاز است. در طول این رویه ها، قضات و هیئت منصفه در مورد مسائل واقعی مواضع مساوی دارند، در حالی که قضات در مورد مسائل آیین دادرسی تصمیم می گیرند. قضات و هیئت منصفه نیز مواضع مساوی در صدور حکم دارند.
آلمان

محاکمه توسط هیئت منصفه پس از حوادث انقلابی 1848 در اکثر ایالت های آلمان مطرح شد. و در اوایل قرن بیستم، اقداماتی برای لغو آن صورت گرفت. اصلاحات Emminger در 4 ژانویه 1924، در طی وضعیت اضطراری ماده 48، سیستم هیئت منصفه را لغو کرد و آن را با یک سیستم مختلط شامل محاکمات داخلی و قضات غیر روحانی جایگزین کرد.

در سال 1925، سوسیال دموکرات ها خواستار تشکیل مجدد هیئت منصفه شدند. یک جلسه ویژه از وکلای آلمان خواستار ابطال احکام شد، اما "در کل لغو هیئت منصفه باعث هیاهوی کمی شد". احکام آنها به طور گسترده ای ناعادلانه و متناقض تلقی می شد.

امروزه، اکثر جنایات توسط یک Strafrichter، به معنی یک قاضی مجرد در Amtsgericht محاکمه می شوند. جنایات و جنایات شدیدتر توسط یک Schöffengericht محاکمه می شود، که همچنین در Amtsgericht واقع شده است، متشکل از 1 قاضی و 2 قاضی عادی. برخی از جنایات توسط Erweitertes Schöffengericht، یا Schöffengericht توسعه یافته، متشکل از 2 قاضی و 2 قاضی غیر عادی، شنیده می شوند. جنایات شدید و سایر جنایات «ویژه» توسط große Strafkammer، متشکل از 3 قاضی و 2 قاضی غیر روحانی در Landgericht، با دادگاه های اختصاص یافته برای برخی از جنایات به نام Sonderstrafkammer، محاکمه می شوند. جنایاتی که منجر به مرگ یک انسان می شود توسط Schwurgericht متشکل از 3 قاضی و 2 قاضی غیر روحانی واقع در Landgericht محاکمه می شوند. و جنایات سنگین علیه دولت توسط Strafsenat، متشکل از 5 قاضی، در Oberlandesgericht محاکمه می شود.

در برخی از پرونده های مدنی، مانند قانون تجارت یا حقوق ثبت اختراع، قضات غیر رسمی نیز وجود دارند که باید معیارهای خاصی را داشته باشند (مثلاً تاجر بودن).
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.