محدوديت هاي ضمني در قدرت عامل

آشنايي بيشتر با مشاور و وكيل

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

محدوديت هاي ضمني در قدرت عامل

۹ بازديد

مشاوره حقوقي


اگرچه يك وكالتنامه به نماينده اختيارات انجام اعمالي را در غياب اعطاكننده مي‌دهد، POA نمي‌تواند اختياراتي را به نماينده اعطا كند كه با قوانين و مقررات حاكم بر افراد و شركت‌هايي كه نماينده با آنها سروكار دارد مغايرت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر بانكي مقرراتي دارد كه بر اساس آن، اعطاكننده بايد به صورت فيزيكي در بانك حضور داشته باشد تا اقدامات خاصي را انجام دهد، POA نمي‌تواند به نماينده قدرت انجام آن اقدامات را در غياب اعطاكننده بدهد.
استفاده هاي تخصصي
راي نيابتي

قوانين نظم رابرت خاطر نشان مي كند كه راي نيابتي شامل اعطاي وكالتنامه است. منظور از «وكيل» هم خود وكالت است و هم به شخصي كه به او اعطا مي شود.
دارايي، ماليه، سرمايه گذاري

در شرايط مالي كه در آن يك اصيل از يك كارگزار اوراق بهادار درخواست مي كند تا وظايف سرمايه گذاري گسترده اي را از طرف اصلي، مستقل از مشاوره اصلي انجام دهد، بايد وكالتنامه رسمي به كارگزار داده شود تا در حساب اصلي معامله كند. اين قانون همچنين در مورد اصيلي كه به كارگزاران خود دستور مي دهند تا معاملات خاص خاصي را انجام دهند و اصولي كه به كارگزاران خود اعتماد دارند تا معاملات خاصي را به نفع اصلي انجام دهند نيز اعمال مي شود.
وضعيت حقوقي بر اساس كشور
استراليا
در استراليا، هر كسي كه داراي ظرفيت باشد مي تواند وكالت نامه بدهد. اين را مي توان يا براي يك دوره از پيش تعريف شده انجام داد، يا به صورت دائمي ("پايدار"). وكالت مي تواند به يك نفر يا به چند نفر اعطا شود. هنگامي كه به افراد متعدد اعطا مي شود، ممكن است به آنها اجازه داده شود كه به طور مشترك (همه با هم) يا به طور جداگانه عمل كنند (هر كدام مي توانند به طور جداگانه عمل كنند).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.